W sobotę Towarzystwo Przyjaciół Legionowa wybrało się na zwiedzanie Mazowsza. Tym razem odwiedziliśmy tereny podwarszawskiego mikroregionu etnograficznego Urzecze (Karczew i Otwock Wielki) oraz Otwock. W Otwocku Wielkim zwiedziliśmy Muzeum Wnętrz, które jest oddziałem Muzeum Narodowe w Warszawie. Była to rezydencja barokowa rodu Bielińskich. Następnym punktem był Karczew. Tutaj po kościele pw. św.Wita z XVIII wieku, Centrum Historyczne Ziemi Karczewskiej „Stara Plebania” oprowadził nas prezes Towarzystwa Przyjaciół Karczewa Pan Maciej Trzaskowski. Na pamiątkę pobytu w Karczewie , przy pomniku linii wąskotorowej Jabłonna-Karczew , „ciuchci” , zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad. Na koniec pozostało nam zwiedzanie Muzeum Ziemi Otwockiej, gdzie usłyszeliśmy o historii Otwocka i mogliśmy oglądać bogato wyposażone w pamiątki muzeum. Mając jeszcze trochę czasu, mogliśmy zobaczyć dobrze zachowany kirkut na granicy Karczewa i Otwocka, położony niedaleko Muzeum. Po tym nastąpił powrót do Legionowa. Dziękujemy naszym przewodnikom, Państwu za obecność. I zapraszamy na kolejne wycieczki i imprezy organizowane przez TPL!